Sunday, February 13, 2011

Short-Story


Dah takde lagy si mangkok itu untuk teman aku malam malam yg dihambat sunyi lagy . Takde lagy si mangkok tu untuk dengar muntahan dary gejolak jiwa aku . Takde lagy mangkok tu untuk tgk gaya bodoh aku menary . Sebab , mangkok tu dah tinggalkan aku . Mangkok tu dah tak nak dengar aku cerite pasal cicak maen kejar2 dengan lipas . Mangkok tu dah tak nak dengar aku gelak kuat kuat mcm cinderella gyle . Mangkok tu dah taknak join same aku menari poco poco . Aku rindu mangkok tu lah gyle . Hampir setiap hary aku gores kad topup tuh untuk talk talk dgn dye . Hampir setiap hary jugak dye ulang alik naek moto Nouvo dye pegy 7E topup sebab nak berdrama king dgn aku . Hampir setiap minggu aku gadaikan mase aku untuk turon BB sebab nak leypak dekat Kitaro sambel bahan bahan poser yg lalu lalang . Hampir setiap perjumpaan aku dengan dye , kitorang akan rakamkan aksi aksi extreme kitorang untuk dibuat kenangan . Mase berhenti berputar . Hary merangkak senja . Malam menggamit sepi . Takde lagy si mangkok untuk aku bergelak ketawa . Sunyi . Kosong . Kepade Encik Mangkok , kau terlampau baik untuk aku . Kau buat aku gelak smpi nanges . Smpi mamak tgh buat roty canai tu pelik tgk aku berair mate . Tp , kdg kdg , kau buat aku nanges betol betol jugak . Aku tak tahu kenape aku nanges . Padahal , bende sebesar zarah je pun . Aku taknak kau pegy , tp kau kene pegy jugakk . Aku tak nak jaoh dary kau , tp terpakse jugak jaoh . Aku tak nak hilang kauu , tp aku terpakse jugak kehilangan kau . Mungkin cerite kite xsame mcm org laen . Kau ade hidop kau jugak . Ade jugak rahsia yg kau perlu muntahkan dekat org lain . Bukan aku je . So , happy being your friends even sekejap cuma . Aku sayang kau :)

Created by : Lydia Annisa 

P/S : Siapa Encik Mangkok ??

No comments:

Post a Comment